Astu kehittämisen polulle

Oletko käynnistämässä palvelun uudistamista tai kehittämässä uutta digitaalista ratkaisua? Mietitkö, miten kaupunkilaisten arkea voisi parantaa ja kehittää kaupungin toimintaa? Haetko vielä oikeaa suuntaa? Loistavaa, olet tärkeiden kysymysten äärellä!

Kokosimme tälle sivulle käytännön vinkkejä siitä, miten pääset alkuun asiakaslähtöisessä ketterässä kehittämisessä.

Hyppää mukaan kehittämisen polulle! Pelikirjassa on nyt julkaistu polun kaksi ensimmäistä vaihetta.

Ennen kehittämistä

Aloita asiakkaasta, kerää ympärillesi monialainen verkosto ja projektoi kehittäminen.

  • Varmista asiakkaiden tarpeet
  • Tunnista ongelma
  • Projektoi
  • Hanki

Tutustu käytännön vinkkeihin, joiden avulla pääset alkuun asiakaslähtöisessä kehittämisessä.

Kehittämisen aikana

Aloita digitaalisen palvelun kehittämisen palvelumuotoilulla ja etene kohti ketterää ohjelmistokehitystä.

Opi uusia työtapoja ja mullista käsityksesi palveluiden kehittämisestä!

Jatkuva kehittäminen

Mittaa ja kehitä toimintatapoja arvioimalla jatkuvasti mitä asiakkaat tarvitsevat ja miten tämä suhteutetaan strategisiin tavoitteisiin.

  • Ylläpidä
  • Seuraa ja mittaa
  • Jatkokehitä
  • Jaa opit

Tutustu käytännön vinkkeihin, joiden avulla pääset alkuun asiakaslähtöisessä kehittämisessä.

Piirretty hahmo sanoo Hienoa!

Pikapalaute

Löysitko tiedon mitä kaipasit? Voit jättää palautetta palvelun toiminnallisuuksista tai kertoa, jos jokin asia ei mielestäsi toiminut tai mennyt aivan nappiin.