Sovella ohjeistuksia

Sovella ohjeistuksia

Kaupungin yhteiset ohjeet ja oppaat

Kaupungin tavoitteena on eheä yhtenäinen asiakaskokemus kaikissa digitaalisissa kanavissa. Yhä useampi kaupunkilainen käyttää palveluja mobiililaitteella. Kaupungin yhteiset asiakaslähtöisen ketterän kehittämisen ohjeet ja oppaat auttavat digitaalisten palvelujen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Kaupungin asiakaslähtöisen kehittämisen ohjeita on mm.

  • Kanavalinjaukset
  • Mobiiliohjeet
  • Hel.fi-uudistusmalli
Kaksi piirrettyä hahmoa
Placeholder

Digitaaliset kanavat


Kokosimme digitaalisia kanavia koskevat linjaukset yhteisistä toimintatavoista, periaatteista ja työkaluista tarkistuslistoiksi.

Placeholder

Mobiiliohjeet


Miten palveluita kehitetään mobiiliin? Miten varmistat, että palvelusi toimii myös mobiilissa?

Placeholder

Hel.fi-uudistus


Hel.fi uudistuu asiakaslähtöisesti. Löydät täältä uudistamisen mallin ja työkaluja.

Placeholder

Saavutettavuusmalli


Tutustu Helsingin saavutettavuusmalliin, josta saat apua ja tukea omaan kehittämistyöhösi.

Placeholder

Helsinki-profiili


Tutustu Helsinki-profiiliin ja siihen, miten voit hyödyntää sitä oman palvelusi kehittämisessä.

Tutustu myös muihin Helsingin kaupungin kehittämiseen liittyviin verkko-oppaisiin

ksi piirrettyä hahmoa lyö kädet yhteen

Pikapalaute

Löysitko tiedon mitä kaipasit? Voit jättää palautetta palvelun toiminnallisuuksista tai kertoa, jos jokin asia ei mielestäsi toiminut tai mennyt aivan nappiin.