Opi perusteet

Kokosimme perustietoa tuoteomistajille asiakaslähtöisestä ja ketterästä kehittämisestä, jotta pääset alkuun. Löydät täältä lyhyet vastaukset digitaalisten palvelujen kehittämisen kysymyksiin ja käsitteisiin.

Usein kysyttyä kehittämisestä

Et ole yksin – tukea tuoteomistajuuteen löytyy

Tuoteomistaja tarvitsee ympärilleen kehitystiimin ja kehittämisen verkoston. Kehitystiimiin kuuluu palvelun kehittämisen eri vaiheissa mm. palvelumuotoilijoita, käyttöliittymäsuunnittelijoita (UX/UI designer), sisältömuotoilijat, ohjelmistokehittäjiä ja arkkitehteja. Lisäksi palvelun kehittämiseen tarvitaan mukaan palvelun ja substanssin asiantuntijoita, johtoa, asiakaspalvelun henkilökuntaa, erilaisia sidosryhmiä, ja asiakkaiden edustajia. Tuoteomistaja vastaa kehitystiimin ja verkoston kokoamisesta ja aktiivisesta viestinnästä.