Asiakaskokemuksen mittarit

Asiakaskokemuksen mittarit auttavat varmistamaan palvelun laatua ja tunnistamaan jatkuvan kehittämisen tarpeita. Tutustu mittaamisen perusteisiin ja aloita asiakaskokemuksen mittaaminen.

Mittaamisessa alkuun

Asiakaskokemuksen mittareisessa pääsee alkuun kehittämällä omaa ja tiimin osaamista.

Mittaamisen tavoitteet kaupungilla

Asiakaskokemuksen mittaaminen on tärkeä osa palvelujan jatkuvaan kehittämistä kaupungilla.

Mittaamisen muistilista

Mittaa säännöllisesti. Asiakaskokemuksen mittaamista ei tehdä vain kerran, vaan sovitun syklin mukaisesti.
Seuraa jatkuvasti. Seuraa erityisesti niitä asioita, jotka vaikuttavat käyttäjien kokemukseen.
Hyödynnä monipuolisia aineistoa. Hyödynnä sekä laadullisia että määrällisiä aineistoja, jotta saat kokonaisvaltaisen käsityksen palvelusta.
Tee päätöksiä tulosten perusteella. Älä mittaa vain mittaamisen vuoksi, vaan kehitä palvelua tulosten pohjalta.
Seuraa muutosta. Millaisia vaikutuksia muutoksilla on, kehittyykö palvelu parempaan päin?
Jaa tulokset ja opit. Viesti mittaamisen tuloksista ja opeista koko organisaatiolle.

Luo edellytykset säännölliselle mittaamiselle

Älä unohda tietosuojaa mittaamisen yhteydessä! Kaikessa tutkimuksessa on tärkeätä muistaa vastaajien tietosuoja, johon kaupungilla on lakisääteiset käytännöt

Tunnista keskeiset mittarit